Όπως έχουμε τονίσει και σε προηγούμενα άρθρα, η επικοινωνία των σύγχρονων επιχειρήσεων με το κοινό τους είναι απαραίτητη και καθοριστικής σημασίας ώστε να επιτυγχάνουν ένα συγκριτικό πλεονέκτημα. Μια τέτοια πλατφόρμα επικοινωνίας αποτελούν τα επιχειρηματικά ιστολόγια (business blogs), τα οποία υπάρχουν στις επίσημες ιστοσελίδες των διαφόρων εταιρειών και σκοπό έχουν την επικοινωνία με το εκάστοτε αγοραστικό κοινό.
Η συγγραφή άρθρων σε αυτά τα blogs σίγουρα δεν είναι πάντα μια εύκολη υπόθεση. Όπως και στη δική σας περίπτωση που (ίσως) έχετε τέτοια πλατφόρμα επικοινωνίας, αρκετές φορές θα νιώσετε πως δεν ξέρετε τι να γράψετε, πώς να το διατυπώσετε, ή πάλι πως δεν έχετε το χρόνο να το κάνετε. Λιγάκι αμήχανο έτσι;
Σας προτείνουμε λοιπόν ορισμένες ιδέες για το επιχειρηματικό σας blog προκειμένου να μη χαθεί η επικοινωνία με τους υπάρχοντες (και μελλοντικούς σας) αγοραστές. Όχι μόνο για να έχετε πάντα κάτι να εκφράσετε, αλλά και αυτό το κάτι να είναι ενδιαφέρον για το κοινό σας. Α, και η σειρά είναι τυχαία..
- Δώστε την ευκαιρία να σας μάθουν
Ένα θέμα που μπορείτε να αναπτύξετε στο επιχειρηματικό σας blog είναι οτιδήποτε αφορά την επιχείρηση, το προσωπικό, τα προϊόντα, καθώς και τις δραστηριότητες σας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα δύο πλεονεκτήματα. Πρώτον, σας κάνει γνωστούς και αυξάνει την αναγνωρισιμότητα σας (μην έχετε την εντύπωση πως επειδή εσείς γνωρίζετε για εσάς, αυτόματα σας γνωρίζουν και όλοι οι άλλοι), και δεύτερον, παύετε να είστε μια απρόσωπη επιχείρηση και γίνεστε μια ομάδα ανθρώπων με όραμα, όνειρα, στόχους, προσωπικές ανησυχίες, και επιδιώξεις. Γράψτε για το πώς ξεκινήσατε, τις δυσκολίες που είχατε να αντιμετωπίσετε, την επιμονή να προσφέρετε κάτι ξεχωριστό, τις ιστορίες από το προσωπικό σας και για το πόσο αφοσιωμένοι είναι σαν ομάδα, κλπ. Μειώστε την απόσταση από το κοινό σας και δημιουργείστε τους την αίσθηση πως σας ξέρουν.
- Δώστε λύσεις και γράψτε για θέματα που θέλουν
Αυτή η κατηγορία θεματολογίας είναι πολύ σημαντική για το επιχειρηματικό σας blog. Είναι πρακτικά ένας λόγος για να επισκέπτονται συνεχώς άτομα στα οποία απευθύνονται τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας. Το να δίνετε λύσεις και απαντήσεις σε απορίες τους δείχνει πως πραγματικά ενδιαφέρεστε για αυτούς και πως δεν τους γυρίζετε την πλάτη μόλις αγοράσουν τα προϊόντα σας. Ομαδοποιήστε τυχόν απορίες (είτε δικές τους είτε αυτές που πιστεύετε πως θα έχουν) και δώστε απαντήσεις – λύσεις. Αυτά μπορεί να είναι είτε κείμενα, ή ακόμα και videos που θα εξηγούν πως μπορεί να λυθεί ένα πρόβλημα που τυχόν προκύπτει (πχ. έχετε εταιρεία που πουλάει τρόφιμα και δείχνετε τρόπους ώστε να διατηρηθούν περισσότερο διάστημα ανέπαφα). Με αυτό τον τρόπο, κερδίζετε την εκτίμηση και την εμπιστοσύνη του κοινού σας διότι πραγματικά τους δίνετε λύσεις, χωρίς αυτοί να χρειαστεί να τις πληρώσουν (προστιθέμενη αξία)!
- Γράψτε για τις τάσεις και τα νέα στον κλάδο σας
Ανάλογα με τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρηση σας, μπορείτε να γράφετε για τις εξελίξεις, τις τάσεις, και γενικότερα για το συμβαίνει. Αυτό δημιουργεί την εντύπωση πως είστε ο ειδικός στο χώρο σας και το κοινό θα ανατρέχει σε εσάς ώστε να ενημερωθεί για τα θέματα που το απασχολούν (στο συγκεκριμένο αντικείμενο). Αυτό κυρίως αφορά επιχειρήσεις που ασχολούνται με προϊόντα τεχνολογίας (υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα, διαδικτυακές υπηρεσίες, κλπ) διότι σε αυτό το χώρο, οι εξελίξεις διαδραματίζονται πιο συχνά. Εκμεταλλευτείτε αυτή τη θεματολογία ώστε να πληροφορήσετε το κοινό σας πως αυτό που επιβάλλει η μόδα ή η εποχή, εσείς το παρέχετε!
- Προτείνετε επιπλέον χρήσεις των προϊόντων σας
Σε αυτή την περίπτωση, επιδίωξη σας είναι να δείξετε στο κοινό σας πως το προϊόν που αγόρασε από εσάς δεν έχει μια μόνο χρήση. Αντίθετα, μπορεί να το χρησιμοποιήσει και με άλλους τρόπους και να λύσει προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζει (πχ. Εμπορεύεστε ελαιόλαδο και δείχνετε πως μπορεί ο αγοραστής να φτιάξει μόνος του φυτικά καλλυντικά με αυτό). Έτσι, νιώθει πως κερδίζει από εσάς πολύ περισσότερο και επιπλέον θα αγοράσει μεγαλύτερες ποσότητες την επόμενη φορά (ώστε να το χρησιμοποιήσει πλέον και για το λόγο που του υποδείξατε)!
- Προωθείστε τη συμμετοχή σας σε εκδηλώσεις
Σημαντικός είναι πλέον ο ρόλος της επιχείρησης σας σε οποιαδήποτε μορφή κοινωνικής εκδήλωσης. Ειδικά στις μικρές τοπικές κοινωνίες, η εμφάνιση σας σε δράσης κοινωνικού χαρακτήρα είναι επιβεβλημένη. Ανεβάστε φωτογραφίες και γράψτε για την εκδήλωση στην οποία λάβατε μέρος. Η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι ένα από τα κρυφά χαρτιά των σύγχρονων επιχειρήσεων και φανερώνει μια κοινωνική ανησυχία, πέρα από την επιδίωξη του κέρδους. Η παρουσία σας σε φιλανθρωπίες, χορηγίες, υποτροφίες, περιβαλλοντικές δράσεις, διαγωνισμούς, κλπ, έχει πολλαπλά οφέλη αφού όχι μόνο διαφημίζετε τα προϊόντα σας, αλλά εκπέμπετε ένα κοινωνικό πρόσωπο που επιδιώκει να συμβάλλει στο καλό του τόπου του. Και αυτό είναι επένδυση για μελλοντικά κέρδη.
Σαν επίλογο λοιπόν για το business blogging θα αναφέραμε τα εξής:
Αξιοποιήστε αυτό το εργαλείο επικοινωνίας όσο πιο αποδοτικά μπορείτε. Το κοινό πάντα θα θέλει να μάθει κάτι και εσείς πάντα θα πρέπει να έχετε κάτι να του γράψετε. Αντλώντας ιδέες από τις παραπάνω θεματολογίες επιδιώξτε να συντάσσετε κείμενα που προωθούν την επιχείρηση και τα προϊόντα (ή τις υπηρεσίες σας), σε συνδυασμό με πληροφορίες που δίνουν μια προστιθέμενη αξία στο αναγνωστικό σας κοινό. Γενικά, θα σας συνιστούσαμε να γράφετε τα άρθρα σας με βάση την αρχή των 4Ε:
Ενδιαφερθείτε – Ενημερώστε – Εμπνεύστε - Επικοινωνήστε !
Θέλετε να εντάξετε και να χρησιμοποιείτε ένα επιτυχημένο blog στην επιχειρηματική σας ιστοσελίδα; Ελάτε να σας προτείνουμε πρακτικές και αποτελεσματικές λύσεις!
(σε λίγες ημέρες θα ακολουθήσει το 2ο μέρος...)